The Ultimate Guide To Online Dating

The app Hornet, which caters to the gay male community, has seen a 30-percent increase in social feed engagement since social distancing measures began in mid-March, according to CEO Christof Wittig. And the dating app Tinder reported that it saw more engagement on March 29 than on any other day in its history, with more than 3 billion users swiping to connect with people, according to an April 1 press release. In 2020, online dating revenue in the U.S. amounted to 602 million U.S. dollars, and it is projected to reach 755 billion U.S. dollars by 2024. The number of users is also expected to see an annual increase, with 53.3 million Americans expected to use internet dating services in 2024, up from 44.2 million users in 2020. That year, paying customers accounted for approximately 15 percent of U.S. online dating users. While many dating sites and apps are free, some platforms use a freemium pricing model that supports online purchases.

  • Some online dating apps have been working on implementing new features to prevent catfishing—other companies are even producing AI intelligence to fend against it.
  • The revenue from this industry and its frequency of use are astronomical.
  • Even if the person you’re meeting volunteers to pick you up, avoid getting into a vehicle with someone you don’t know and trust, especially if it’s the first meeting.
  • OkCupidwas created in 2004 by a group of friends from Harvard University.

When you engage in social events where you’re likely to meet new people, the pool of those who are single and looking is much smaller than when you’re on an app or dating site where everyone is in the same boat as you. Research shows, however, there are negative side effects of online dating, particularly for young women. People cite the obvious reasons for being on dating apps, such as seeking a long-term partner or a sexual encounter; the split is fairly even.

  • Ser una pequeña empresa, microempresa o autónomo.
  • Cumplir los límites financieros y efectivos que definen las categorías de empresas
  • Estar en situación de alta y tener la antigüedad mínima que se establece por convocatoria
  • No tener consideración de empresa en crisis
  • Estar al corriente de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social
  • No estar sujeta a una orden de recuperación pendiente de la Comisión Europea que haya declarado una ayuda ilegal e incompatible con el mercado común
  • No incurrir en ninguna de las prohibiciones previstas en el artículo 13.2 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones
  • No superar el límite de ayudas minimis (de pequeña cuantía)

Descripción del servicio

  • Análisis del estado actual de tu ecommerce
  • Acciones de mejora y optimización de tu tienda
  • Rediseño e-commerce personalizado
  • Posicionamiento del perfil de la empresa en Google MyBusiness 
  • Optimización SEO del ecommerce en los principales buscadores
  • Configuración e integración de los principales métodos de pago
  • Configuración e integración de métodos de envío 
  • Diseño responsive y accesible conforme a los criterios de nivel AA de las pautas WCAG-2.1
  • Plataforma autogestionable: manual de usuario para autogestión de tu ecommerce
  • Formación y asistencia técnica (2 horas)
  • Precio desde: 1.500€
  • Destinatario: empresas entre 1 y 49 trabajadores

Crea una tienda online, gestiona todo tu negocio y expande tus ventas internacionales

Descripción del servicio

  • E-commerce con diseño personalizado en tecnología WordPress
  • Alta del catálogo online de productos categorizados por familias (máximo 200 referencias)
  • Posicionamiento del perfil de la empresa en Google MyBusiness 
  • Optimización SEO del e-commerce en los principales buscadores
  • Configuración e integración de los principales métodos de pago
  • Configuración e integración de métodos de envío 
  • Diseño responsive y accesible conforme a los criterios de nivel AA de las pautas WCAG-2.1
  • Plataforma autogestionable: manual de usuario para autogestión de tu e-commerce
  • Formación y asistencia técnica (2 horas)

Precio desde: 1.500€

Destinatario: empresas entre 1 y 49 trabajadores

Descripción del servicio

  • Diseño de página web desarrollada en tecnología WordPress (mínimo 3 páginas / apartados)
  • Optimización SEO de la web en los principales buscadores: análisis palabras clave, Seo On-page de 2 páginas/apartados, indexación y jerarquización del contenido 
  • Posicionamiento del perfil de la empresa en Google MyBusiness
  • Web responsive y accesible conforme a los criterios de nivel AA de las pautas WCAG-2.1
  • Plataforma autogestionable: manual de usuario para autogestión de tu ecommerce
  • Alta de nuevo dominio para el beneficiario durante 12 meses.
  • Hosting Web durante 12 meses
  • Formación y asistencia técnica (2 horas)

Precio desde: 1.500€

Destinatario: empresas entre 1 y 49 trabajadores